Azzal nyilván mindenki tisztában van, hogy közintézményeknek, irodaházaknak, emléképületeknek rendelkezniük kell tűzvédelmi rendszerrel. Ez elsősorban azt jelenti, hogy a sarokban ott hever egy tűzoltó készülék, ami veszély esetén azonnal kéznél van. Ám nem elegendő csupán annyi, hogy az épületek sarkait megtömjük tűzoltó palackokkal, hanem ezeket megfelelő módón hitelesíteni kell és szükséges időközben ellenőrizni is.
A tűzoltó készülék hitelesítés lényegében azt jelenti, hogy évente felülvizsgálat alá bocsájtjuk a palackokat. Ez fontos abból a szempontból, hogy ez által lehetünk bizonyosak abban, hogy a készülék tűz esetén megfelelően és megbízhatóan fog működni. A tűzoltó készülék hitelesítés nem úgy történik, hogy egyenként megnézzük a palackokat, és ha nincs semmi hiba rajtuk rendben is vannak, hanem egy erre alkalmas és ezzel foglalkozó céget kell megbízni.
Az ilyen cégek egy fajta készülék nyilvántartási naplót is vezetnek, így ha bármilyen probléma merül fel, ezt a naplót lehet használni, gondolunk itt mulasztásért történt feljelentésre, vagy bármilyen jogi problémára. A tűzoltó készülék hitelesítés és ellenőrzés szakvizsgához kötött, ezért csak olyan személy végezheti, aki rendelkezik ezzel a vizsgával.
Az ezzel foglalkozó cégek munkatársai mind rendelkeznek ilyen képesítéssel, sőt a cégek tovább képzési lehetőséget is biztosítanak számukra. A közintézmények, és mindenféle olyan intézmény, amely kötelező módon a tűzvédelmi előírásoknak meg kell feleljen, szerződést köt egy erre alkalmas céggel, és általuk hajtja végre az éves ellenőrzési folyamatot.